Als je nergens voor val je voor alles

Home » Blog » Mark Melief: Creatief zijn is moeilijk voor een kopieerapparaat

Mark Melief: Creatief zijn is moeilijk voor een kopieerapparaat

Ik moet toegeven, het is best pittig om tijdens een wereldwijde epidemie een blog te schrijven met een vrolijke noot. We zitten er met zijn allen nog middenin, maar ik vind het bewonderenswaardig hoe wij als kappers ermee zijn omgegaan. 

Ondanks dat het nog niet voorbij is, voel ik een lichte drang om weer terug te gaan naar ‘vanouds’.

Ik merk dat er een behoefte ontstaat om weer kennis op te nemen en zien we de inschrijvingen van cursussen weer langzamerhand omhoog gaan. Men wil weer aan de slag en dat is te merken.

Wat ik tegen jullie wil zeggen is: onderdruk deze drang niet door angst. 

Dit is juist de tijd om nieuwe kennis op te nemen en het verschil te maken. 

Nieuwe ideeën uit te werken en ze uit te voeren.

We hebben een tijdje met zijn allen stilgestaan, but now it’s back to business. 

Doe dit allemaal op jullie eigen manier: wat voor de ene salon werkt, werkt niet voor de andere. 

Dus zet je kopieergedrag even opzij en betrek je team bij het verzinnen van ideeën. 

Ideeën om meer klanten te krijgen;

Ideeën om acties op te zetten;

Ideeën om samenwerkingen aan te gaan;

Ideeën om je skills een boost te geven;

Ideeën om hier sterker uit te komen. 

Om in deze tijd te kunnen overleven, moet je meer dan ooit creatief gaan denken. En dat is moeilijk voor een kopieerapparaat. Mijn tip: Don’t copy paste.

Ik hoop jullie snel te zien bij een van onze Kinki seminars!

Mark Melief



Meer blogs