Net als jullie hadden we het jaar liever op een positieve manier willen afsluiten. Maar helaas, een nieuwe lockdown gooit roet in het eten. Een enorme domper, maar gelukkig heeft de Nederlandse haarindustrie al twee keer eerder laten zien dat het over een enorme creativiteit en veerkracht beschikt.
Op social media waren er afgelopen dagen veel teleurgestelde maar ook berustende berichten te vinden van kappers en salonhouders. Zo schrijft Marge Ploegmakers: “We hebben dit eerder gedaan en het lukt ons weer”, is Dominic Vleer blij verrast over de steun van zijn klanten en is Jeannette Koops van Silhouet ‘sprakeloos’ maar toont het ook begrip voor de nood in de zorg. Veel gedeeld is het bericht van onder meer Arjan Bevers dat ‘achter niet essentiëlee winkel’ een persoon, gezicht en een mens staat. “Niet essentiële winkels bestaan niet.”
Ook professionele haarmerken reageerden op de gedwongen sluiting van salons. Zo stak Marjon Stamsnijder, General Manager van Henkel Beauty Benelux, alle kappers een hart onder de riem met een videoboodschap. Keune vroeg iedereen ‘de lokale salon te ondersteunen’. Ook andere merken, zoals KAO Benelux en Wella Professionals, riepen op om positief te blijven en erin te blijven geloven. “We zijn er voor jullie en samen komen we ook hier weer doorheen.”