L'ANZA Trendcollectie 24, Band on tour: retro meets 2024

Home » Business » “JE MOET BEWUST KEUZES MAKEN OM DE BELEVING TE VERGROTEN” (Simone Molendijk)
Column LPSimone

“JE MOET BEWUST KEUZES MAKEN OM DE BELEVING TE VERGROTEN” (Simone Molendijk)

IN DEZE RUBRIEK VERTELT EEN EXPERT OF AMBASSADEUR VAN L’ORÉAL PROFESSIONELE PRODUCTEN HOE ONTWIKKELINGEN IN DE HAARINDUSTRIE WORDEN VERTAALD NAAR PRODUCTEN, SERVICES EN RETAILCONCEPTEN WAAR DE KAPPER WAT AAN HEEFT. SIMONE MOLENDIJK IS BUSINESS DEVELOPMENT COACH L’ORÉAL PROFESSIONELE PRODUCTEN.

“Je omzet wordt minder, je bereikt je doelgroep niet goed, het loopt niet soepel of je bent gewoon toe aan verandering binnen de salon. Kortom: je wilt het maximale uit je salon halen, maar je hebt hulp nodig om echt verandering te creëren. Daarvoor heeft L’Oréal Professionele Producten het educatieprogramma Salon Emotion ontwikkeld, dat geschikt is voor saloneigenaren, managers en betrokken medewerkers. In de training leren deelnemers in zeven stappen op systematische wijze bewust keuzes te maken, waardoor de beleving in de salon wordt vergroot. De eigen merkwaarden – online en offline – staan daarbij centraal.

Met de Salon Emotion-trainingen zorgen we ervoor dat de kapper in de schoenen van de klant gaat staan. Je wordt bewust gemaakt van hoe je handelt als kapper en wat dat met de consument doet. Eigenlijk maak je keer op keer de reis van de consument.
Tijdens de trainingen – fysiek of online – wordt de kapper meegenomen in de marktontwikkelingen en wordt er kort ingegaan op de theorie van elke stap. Daarna delen de deelnemers vooral ervaringen met elkaar en worden praktische ideeën ontwikkeld. Het logo van de training (het infinity teken) laat de oneindigheid zien van het proces: beleving is iets waar kappers voortdurend mee bezig zouden moeten zijn om zo een sterke band met hun klanten op te bouwen en te behouden.

Salon Emotion zorgt voor een blijvende bewustwording op de werkvloer. Het blijkt dat L’Oréal klanten, die actief Salon Emotion toepassen, tot wel 14 procent meer omzet maken. Bovendien zorgen de trainingen voor een grotere betrokkenheid onder werknemers en meer tevreden klanten.

Als business coach merk ik dat kappers graag connecties met andere ondernemers maken, zowel uit de kappersbranche als daarbuiten, en daardoor geïnspireerd raken. Wie er behoefte aan heeft, kan zich daarom ook aansluiten bij de Business Community van L’Oréal Professionele Producten. Dit jaar starten we alweer de vierde jaargang. De community bestaat uit een groep van uitermate gedreven kappersondernemers. Ze willen het maximale uit hun bedrijf halen, hun netwerk graag uitbouwen en elkaar inspireren en motiveren.”

WIL JE OOK SAMEN MET L’ORÉAL PROFESSIONELE PRODUCTEN MEER BELEVING IN DE SALON CREËREN?
GA DAN VIA DEZE LINK NAAR ACCESS VOOR DE ONLINE SALON EMOTION- TRAINING, DIE VOOR ALLE KAPPERS TOEGANKELIJK IS.


Column LPSimone