Als je nergens voor val je voor alles

Home » News » Keune brengt als eerste NFT’s uit
Keune token1

Keune brengt als eerste NFT’s uit

Keune Haircosmetics lanceert deze week als eerste Nederlandse haarmerk NFT’s. De non-fungible tokens zijn geïnspireerd op vier iconische producten uit de Keune geschiedenis. 

De producten waren destijds baanbrekend en hebben een belangrijke bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van haarstyling, -kleuring en -verzorging. Het merk vertaalt de haariconen nu naar een future-proof versie: de producten worden vereeuwigd tot digitale kunstwerken. Instagram gebruikers maken bovendien kans om één van de NFT’s gratis te bemachtigen en hiermee een exclusief stukje kunst te bezitten. De tokens zijn ontworpen door contemporary artist Conny Paap. 

Kans maken op de Keune NFT
Je maakt kans op een NFT door op 23 december op de Instagram story van Keune te reageren. De gelukkige winnaars van de unieke kunst worden op 29 december via een Direct Message op Instagram gecontacteerd. 

Keune token

Wat is een NFT?
Een NFT is een Non-Fungible Token: een niet-inwisselbaar digitaal bestand, dat als uniek bewijs geldt voor eigendom van digitale kunst. Je kunt een NFT maken van alles wat digitaal is, zoals liedjes, foto’s, filmpjes, Twitterberichten, artikelen, en TikTok video’s. Deze kun je vervolgens “gebruiken” in de virtuele wereld, oftewel het metaverse, zoals bijvoorbeeld in een game of Instagram post. NFT’s zijn sinds afgelopen jaar enorm booming en worden ook wel een “virtuele goudmijn” genoemd, waarbij de prijzen tot in de miljoenen kunnen oplopen. Zo verkocht Dolce&Gabbana afgelopen september 9 ontwerpen als NFT’s voor 5.65 miljoen dollar en werd de allereerste tweet van Twitter-oprichter Jack Dorsey verkocht voor 2.9 miljoen dollar. 

Keune token1