(promo) Het Eurovisie Songfestival is sinds vorig jaar een droom sponsor rijker: Moroccanoil heeft voor zeker vijf jaar een samenwerkingsovereenkomst met het grootste muziekfestival ter wereld. Stylist Michael Schobben was er namens Beautydistrict bij in Turijn om de glitter & glamour vanaf achter de schermen mee te maken. Hij spreekt Moroccanoil Global Artistic Director Kevin Hughes over zijn ervaring op het Eurovisie Songfestival en over de ambitieuze toekomstplannen van het merk: de toevoeging van kleur aan het portfolio.
‘’Dit is mijn eerste keer Eurovisie. Vorig jaar heeft mijn collega Antonio Corral Calero het Moroccanoil Stylist Team geleid en dit jaar doen we het samen. Ik vind het nu al geweldig om deze hele dynamiek mee te mogen maken!’’, vertelt Kevin backstage. ‘’Het hechte team verzorgt geweldige looks voor de artiesten om te schitteren tijdens de show. Die creativiteit en dat vertrouwen zijn heel belangrijk. Dat zijn de bouwstenen van ons merk. Niet alleen voor hier op Eurovisie, en ook niet alleen wat styling betreft. Dit is ook de basis voor de nieuwe wereld waar Moroccanoil straks in gaat stappen: de wereld van kleur.’’
Wereld van kleur
Moroccanoil heeft haar innovatieve denkwijze en geliefde formuleringen nu ook toegepast op kleur. In september brengt het merk via distributeur Beautydistrict 68 tinten permanente haarkleuring en 44 tinten demi-permanente haarkleuring op de Nederlandse markt, aangevuld door 5 ‘’infusion’’ kleuren (intensief gepigmenteerd) en een blondeersysteem op basis van poeder én klei. Global Artistic Director Kevin is er razend enthousiast over. ‘’We hebben hier zo lang aan gebouwd voordat we er iets over konden zeggen in het openbaar. De formule is eindelijk perfect. Geloof me; dit wil je proberen. Na oplichten met Moroccanoil kleurproducten is de conditie van het haar zó goed en voelt het zó zacht; dat heb je nog nooit eerder gezien.’’
Innovatie van de hoogste plank
Michael vindt het logisch dat Moroccanoil de jarenlange ervaring op het gebied van haar nu ook gaat toepassen op kleur. Hij erkent dat die markt al heel verzadigd is. Kevin: ‘’Het is begrijpelijk dat een salon niet zomaar overstapt op een ander kleurmerk. Daarvoor wil je zeker weten dat je met producten aan de slag gaat die je kunt vertrouwen en die minstens zo’n goed resultaat geven als je gewend bent. Waarom het toch zal gaan kriebelen om over te stappen naar Moroccanoil Color? De technologie. Die zorgt er – net als in de verzorgingsproducten – voor dat het haar in magisch goede conditie blijft en wordt voorzien van een glans en zachtheid waar de klant versteld van zal staan. Precies zoals je gewend bent: Moroccanoil brengt al jaren alleen maar producten op de markt die doen wat ze beloven. Met kleur gaan we nog een stapje verder: we combineren onze gepatenteerde ArganID™-technologie met een nieuwe techniek: ProArganine™. Arginine is een aminozuur dat van nature in de haarvezel wordt aangetroffen. In oorspronkelijke staat is het sterk alkalisch van aard. Bij gebruik op een hoger en actiever niveau wordt het een krachtig alkaliserend middel dat de haarkleur chemie ondersteunt en goed voor je haren is. Nadat ProArginine™ begint te werken door het haar te alkaliseren, worden de beschadigde delen van de haarschubben hersteld. Hiermee kun je een unieke werkwijze ontwikkelen in je salon die je moét ontdekken.’’
Moroccanoil Color Rhapsody, Calypso en Blonde Voyage zijn vanaf medio september exclusief verkrijgbaar via Beautydistrict. Kom meer te weten over Moroccanoil Color of één van de andere merken via www.beautydistrict.nl of neem contact op via 085-4896333 of info@beautydistrict.nl.