Als je nergens voor val je voor alles

Home » News » Ton Terburg van Bon Ton Kappers: “Haal meer business uit je Coiffure Award deelname”
Ton Terburg

Ton Terburg van Bon Ton Kappers: “Haal meer business uit je Coiffure Award deelname”

Meedoen aan de Coiffure Award is voor de meeste hairstylisten een uitdaging, een grote creatieve uitspatting en hopelijk ook nog eens een hele mooie ervaring. Voor Ton Terburg van Bon Ton Kappers in Nijmegen is het veel meer. Hij weet wat hij wil, investeert flink en de kapsalon knalt – dankzij de exposure die Ton aan de wedstrijd geeft – inmiddels uit haar voegen.

De Nijmegenaar viert volgend jaar zijn zestigste verjaardag én het 25-jarig jubileum van zijn salon Bon Ton Kappers. Of hij daarmee aan de vooravond staat van het einde van zijn carrière? “Nog lang niet! Ik moet er niet aan denken, ik heb veel te leuk werk”, aldus de ondernemer. “En meedoen met de Coiffure Award is een van de hoogtepunten van het jaar. We pakken het echt serieus aan.”

DYNAMISCH EFFECT

Ton doet sinds 2021 mee aan de haarmodefotografiewedstrijd. “We hebben gemerkt dat je heel veel respons kunt krijgen als je naar de buitenwereld ook volop uit wat je doet. Het geeft een dynamisch effect: we trekken goede en creatieve mensen voor ons team aan, krijgen volop nieuwe klanten en plussen elk jaar flink met onze omzet.” Een voorbeeld?

In zijn salon, midden in het centrum in de Van Broeckhuysenstraat, begon Ton met acht stoelen. “Inmiddels hebben we er veertien staan en doorgroeien willen en kunnen we zeker.” Daarvoor is echter een nieuwe locatie nodig. “We knallen inmiddels het pand uit. Een salon waarin we twintig tot vierentwintig stoelen kwijt kunnen, is wat we zoeken.”

Ton en zijn team zenden dit jaar zes shoots in. Half werk komt niet in het woordenboek van de Nijmegenaar voor. “We werken met goede fotografen, zoals Petra Holland, Ivo de Kok en Sanne Grasdijk. Ook helpt Arjan Bevers ons en hebben we bij hem trainingen gevolgd. Danny van Tuijl begeleidt ons in het gehele deelnameproces. Door alle mensen om ons heen verruimen we onze blik en raken we telkens opnieuw geïnspireerd.”

“WE HEBBEN GEMERKT DAT JE HEEL VEEL RESPONS KUNT KRIJGEN ALS JE NAAR DE BUITENWERELD OOK VOLOP UIT WAT JE DOET”

NIEUWE KLANTEN

De investering is dus flink, maar volgens Ton loont het zeker. “Je moet de buitenwereld echter wel laten zien waar je mee bezig bent”, is zijn mening. “Zo is social media natuurlijk een uitstekend kanaal, maar we bekleden onze gevel ook elk jaar opnieuw met al onze inzendingen. We doen het namelijk met het hele team en dat laten we graag zien.”

Uiteraard trekt de beplakte voorkant van de salon veel bekijks. Honderden fietsers en auto’s passeren de salon iedere dag opnieuw. “En mond-tot-mondreclame werkt nog altijd het allerbeste. Het trekt extreem veel nieuwe klanten aan.”

Benieuwd welke tips Ton heeft om meer uit je Coiffure Award deelname te halen? Lees dan de nieuwe editie van Coiffure! Meedoen aan de Coiffure Award kan nog steeds: je kunt tot 31 januari je haarcollectie inzenden. Kijk voor meer info op www.coiffureaward.nl

Tekst: Susanne Hellendoorn

Haar: Ton Terburg, inzending Coiffure Award 2024

Fotografie: Arjan Bevers

Ton Terburg