L'ANZA Trendcollectie 24, Band on tour: retro meets 2024

Home » Business » “WE PERSONALISEREN DE DIGITALE REIS VAN ELKE KAPPER” (Kartika Chesnel)
Industry talkskartika

“WE PERSONALISEREN DE DIGITALE REIS VAN ELKE KAPPER” (Kartika Chesnel)

 

IN DEZE RUBRIEK VERTELT EEN EXPERT OF AMBASSADEUR VAN L’ORÉAL PROFESSIONELE PRODUCTEN HOE ONTWIKKELINGEN IN DE HAARINDUSTRIE WORDEN VERTAALD NAAR PRODUCTEN, SERVICES EN RETAILCONCEPTEN WAAR DE KAPPER WAT AAN HEEFT. KARTIKA CHESNEL IS DIGITAL DIRECTOR L’ORÉAL PROFESSIONELE PRODUCTEN.

“Kappers zijn liever écht bezig met hun vak, dan dat ze tijd besteden aan administratieve taken. L’Oréal Professionele Producten begrijpt dat als geen ander. Daarom focussen we met de L’Oréal Partner Shop (LPS) op tijdbesparing en flexibiliteit. Als pionier in digitale innovatie willen we daarnaast ook nog eens de allerbeste tools aan onze kappers bieden. We werken dagelijks aan het verbeteren van het LPS-platform door feedback van gebruikers te implementeren. In de komende periode voeren we daarom ook weer een aantal veranderingen door, die bijdragen aan de prestaties en de gebruikerservaring van onze shop. Zo optimaliseren we het navigatiegemak en lanceren we een aantal speciale LPS-aanbiedingen. Vervolgens personaliseren we de digitale reis van elke kapper. Iedereen kan straks in een mum van tijd de meest relevante inhoud voor hem of haar vinden. Zo maken we van LPS een echte professionele winkelbestemming.


In de webshop staan kappers altijd centraal. Alles wat we op het platform bouwen, is namelijk in het voordeel van hen. LPS is niet alleen 24 uur per dag toegankelijk, maar ook gemakkelijk te gebruiken vanaf elk apparaat. In één oogopslag vind je met de zoek- en filterfuncties je favoriete producten, die je vervolgens aan je favorietenlijst kunt toevoegen. Bovendien is het mogelijk om een bericht te ontvangen als producten weer op voorraad zijn. Dit maakt het nabestellen gemakkelijker en sneller. Daarnaast kunnen saloneigenaren hun medewerkers beperkte rechten toewijzen om administratieve taken uit te voeren. Het belangrijkste is om te onthouden dat LPS tijd bespaart en structuur en flexibiliteit biedt.


Het mooie van LPS is dat kappers tijdens het winkelen kunnen leren. LPS linkt namelijk naar het ‘digital learning platform’ ACCESS, waarop gratis e-learnings beschikbaar zijn. De belangrijkste manier om dit platform te betreden, is via de Education-knop op de homepage. Op deze pagina kunnen onze partners de ACCESS- pagina vinden die beschrijft wat het leerplatform te bieden heeft en direct na lancering van een product alles over het product te weten komen.” 

WIL JE OOK WETEN HOE DE L’ORÉAL PARTNER SHOP WERKT? GA DAN VIA DEZE LINK NAAR DE WEBSITE.

Industry talkskartika